اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

80466960 3565224 خبر: آلودگی هوا آثار مخربی بر سلامت چشم دارد

جراح و متخصص چشم گفت: در این روزها با افزایش آلودگی هوا، تعداد افرادی که دچار خشکی چشم شده‌اند، افزایش یافته است. 

محمدکریم اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی «خبرگزاری دانشجو»، گفت: گازهای سمی موجود در هوای آلوده سبب تحریک مخاط های بدن مثل مخاط قرنیه، چشم، بینی و غیره شده و موجب احساس سوزش، خارش، ورم زیر چشم، احساس وجود جسم خارجی در چشم، ورم پلک ها و آسیب سطحی لایه های پلک و قرنیه می شود.

 وی افزود: در نهایت گازهای سمی و هوای آلوده باعث کاهش بینایی می شود و چشم ها را تحریک می کند.

 این فوق تخصص پیوند قرنیه گفت: در مورد خشکی چشم برخی نکات باید حتماً رعایت شود؛ افراد قبل از استفاده از دارو باید از تماس با خاک و هوای آلوده و نیز قرار گرفتن در مجاورت باد گرم خودداری کنند، مثلاً خانم هایی که آشپزی می کنند، باد گرم چشم ها را تحریک می کند؛ همچنین اگر سوار اتومبیلی می شوید حتماً باید شیشه های ماشین را بالا بکشید و عینک بزنید.

 اسماعیلی با اشاره به ضرورت قرار گرفتن در محیط مرطوب گفت: افرادی که دچار خشکی چشم می شوند باید در محیط مرطوب قرار بگیرند، هوای گرم و خشک، خشکی چشم را بیشتر می کند، بنابراین استفاده از کولر آبی برای افرادی که دچار خشکی چشم شده اند، مناسب است.

 وی افزود: این افراد باید ابتدا بیماری های زمینه ای را درمان کنند، مثلاً اگر بیماری زمینه ای رماتیسم دارند باید این بیماری را درمان کنند.

 جراح و متخصص چشم تصریح کرد: اگر فردی دارو مصرف می کند باید داروها را تغییر یا کاهش دهد؛ چون برخی از داروها سبب خشکی چشم می شود؛ به این ترتیب اگر با رعایت تمام این مسائل و رعایت تمام نکات خشکی چشم برطرف نشد، باید افراد از قطره اشک مصنوعی استفاده کنند، اگر قطره ها هم جواب نداد می توانند از بستن مجاری اشکی استفاده کنند، البته بیماری های پلکی هم باید حتماً درمان شوند.

 اسماعیلی در ادامه بیان کرد: کوچک کردن چشم در مقابل هوای آلوده و گرد و خاک های موجود در هوا موجب خشکی و یا تحریک چشم نمی شود، بنابراین افرادی که عینکی هستند، در هنگام برداشتن عینک، با تنگ کردن چشم ها به طور موقت خاصیت عینک در آنها ایجاد می شود.

 جراح و متخصص چشم با اشاره به علائم خشکی چشم گفت: سوزش چشم از علائم آلودگی هوا است، هر عاملی که سطح چشم را تحریک کند، سبب سوزش، آب ریزش و احساس خارش می شود.

 وی با اشاره به افرادی که عمل لیزیک و یا لایزیک کردند، گفت: خشکی چشم در این افراد شایع است، چشمان این افراد نسبت به آلودگی هوا حساس تر از سایر افراد است و آلودگی هوا در این افراد تاثیرگذارتر است.

تاریخ مخابره: ۱۳۹۲/۹/۹

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 10 اسفند 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.